Böhönye 2017. április 4.

A böhönyei Festetics Pál Általános Művészeti Iskola a közoktatási mikrotérséget összefogó bázisként funkcionál.  Közel háromszáz gyermeket tanítanak az intézményben.

A helyi védőnő meghívására érkeztünk, negyven iskolásnak tartottuk meg szemléletformáló programunkat.

Nagyon kíváncsiak voltak munkatársainkra, és érdeklődő tekintettel várták, hogy mi fog történni.

A program egy rövid bemutatkozással kezdődött, majd lefedett szemmel tárgyfelismerést és a fehér botozást próbálhatták ki a diákok.  Megismerhették a segédeszközeinket, játékainkat. Bemutattuk a Braille írást, és a mai világban nagyon fontos digitális eszközöket. Az óriási sportcsarnokban a csörgőlabdázással fejeződött be a program.Kaposvári Építőipari

2017. április  21.

Szemléletformáló programjainkat mindig az érdeklődő korosztály sajátosságait figyelembe véve dolgozzuk ki.

Más a feladat egy kisiskolás csoport esetén, de eltérő módon dolgozunk    középiskolásokkal is. Minden esetben igazodunk az adott rendezvény, program felépítéséhez.

Bemutattuk, hogy miként közlekednek a vak és gyengénlátó emberek. Kipróbálhatták a fehérbotos közlekedést, mindezt bekötött szemmel, az aulában és egy lépcsősoron.

A fiatalok itt is kipróbálhatták a látássérültek életét megkönnyítő eszközöket, :

Beszélő segédeszközök: konyhai mérleg, vérnyomásmérő, színfelismerő, telefon,

Segédeszközök: Braille óra, társasjátékok, csörgő labda

Braille írás: pontírás történetének megismerése, pontíráshoz szükséges eszközök.

Jutai Általános Iskola

2017. április 27.

Ezen a helyszínen harmadik és negyedik osztályos gyermekek várták programunkat. Rövid bemutatkozás után három asztalnál foglalkoztunk velük, közben egy pár perces szünetben felfrissültek a tanulók és folytattuk a szemléletformálást. Kisiskolás gyerekeknek vittünk play-doh gyurmát, melyet lefedett szemmel formázhattak. Nagy sikere volt, a végén mindenki haza vihetett belőle egy általa készített kicsiny formát.

Fotók a galériában.