Böhönye 2017. április 4.
A böhönyei Festetics Pál Általános Művészeti Iskola a közoktatási mikrotérséget összefogó bázisként funkcionál. Közel háromszáz gyermeket tanítanak az intézményben.
A helyi védőnő meghívására érkeztünk, negyven iskolásnak tartottuk meg szemléletformáló programunkat.
Nagyon kíváncsiak voltak munkatársainkra, és érdeklődő tekintettel várták, hogy mi fog történni.
A program egy rövid bemutatkozással kezdődött, majd lefedett szemmel tárgyfelismerést és a fehér botozást próbálhatták ki a diákok. Megismerhették a segédeszközeinket, játékainkat. Bemutattuk a Braille írást, és a mai világban nagyon fontos digitális eszközöket. Az óriási sportcsarnokban a csörgőlabdázással fejeződött be a program.Kaposvári Építőipari
2017. április 21.
Szemléletformáló programjainkat mindig az érdeklődő korosztály sajátosságait figyelembe véve dolgozzuk ki.
Más a feladat egy kisiskolás csoport esetén, de eltérő módon dolgozunk középiskolásokkal is. Minden esetben igazodunk az adott rendezvény, program felépítéséhez.
Bemutattuk, hogy miként közlekednek a vak és gyengénlátó emberek. Kipróbálhatták a fehérbotos közlekedést, mindezt bekötött szemmel, az aulában és egy lépcsősoron.
A fiatalok itt is kipróbálhatták a látássérültek életét megkönnyítő eszközöket, :
Beszélő segédeszközök: konyhai mérleg, vérnyomásmérő, színfelismerő, telefon,
Segédeszközök: Braille óra, társasjátékok, csörgő labda
Braille írás: pontírás történetének megismerése, pontíráshoz szükséges eszközök.
Jutai Általános Iskola
2017. április 27.
Ezen a helyszínen harmadik és negyedik osztályos gyermekek várták programunkat. Rövid bemutatkozás után három asztalnál foglalkoztunk velük, közben egy pár perces szünetben felfrissültek a tanulók és folytattuk a szemléletformálást. Kisiskolás gyerekeknek vittünk play-doh gyurmát, melyet lefedett szemmel formázhattak. Nagy sikere volt, a végén mindenki haza vihetett belőle egy általa készített kicsiny formát.
Fotók a galériában.